![]() |
De HSM 534, latere NS 2134 te Werkspoor, collectie Utrechts Archief |
![]() |
NS 2135 bij de centrale werkplaats Tilburg, collectie Utrechts Archief |
![]() |
NS 2134 tezamen met NS 3798 te Stavoren, 30er jaren, collectie Utrechts Archief |
In de grote gaten komen messing bussen voor de lagering van de wielstellen en in de kleine gaten pick-ups voor de stroomafname.
Om de wielophanging te kunnen bevestigen in de tender is de tender voorzien van gaten met zeskanten waar moertjes in vallen.
Omdat de drijfwielen relatief ver naar achter zitten ten opzichte van het middelpunt van de ketel heeft de lok van nature de neiging om voorover te tuimelen.
Om dit effect tegen te gaan is er een holle ruimte gecreëerd in de vuurkist tot aan de zanddom.
De lok is na het tekenen grotendeels ontdaan van al het leidingwerk en breekbare items.
Alle gietdelen zijn weer los aan een gietboom getekend.
De eerste laagjes verf zijn nu aangebracht op de lok, alles is nog niet klaar maar het oogt al aardig.