Pagina's

Spoor nul dagen 2017

Met de opening van de eerste StaatSpoor lijn A van Arnhem naar Zutphen werd er ook nieuw materieel in dienst gesteld. Hierbij de SS 13 gebouwd door Dick. De lok is volledig zelf gebouwd uit messing en geeft samen met het station het beeld weer van 1865.
Minder geslaagd, maar wel grappig om het maatverschil te zien tussen H0 en 0. De tramsporen van de GETA zijn in spoor 0 gelijk aan H0 en voor de foto is daar nu een NS sik op gezet als geintje.
De 232 van Vincent ontmoete zijn broertje, beide loks kermden van blijdschap,  bij een rondje rijden. Of waren het de lagers die niet zo geweldig functioneerde.....
De blauwe NS 2400, volgens de eigenaar met een verkeerd nr, maar dat mag de pret niet drukken. Hier bezig aan zijn ronde in de Duitse boog.
Station Brake-Lippe, met materieel overstaand in afwachting van inzet.
De papieren "Duizend" van Joost voor de Nederlandse goederentrein.
De Koninginnegracht met de koninnklijke academie, in de tijd dat lijn 5 nog reed.
De Haagse ombouwer wachtend op zijn volgende rit.
De mat. 46 van Joost poseert op Arnhem-Velperpoort als stoptrein naar Dieren.
De DE1 passeert richting Arnhem
Nu vanuit het perspectief van de reiziger staand op de omloop van het Velperpoort station.
De DE1 nu als trein richtingWinterswijk
Een uit een messing bouwpakket door Job sr gebouwde Class B12/3 van de LNER. Hij is nog maar net gespoten en wacht op de nog aan te brengen biezen. Deze B12 is de verbeterde variant met o.a. hogere capaciteit ketel.
De LNER D16 reed nog in haar ongespoten uiterlijk.
Job & Job hebben hun baan flink uitgebreid sinds vorig jaar qua meters. Ook de scenery hier in de vorm van een bordessein is nieuw ter aankleding.
De LNER Class B3
De E91 heeft haar eerste ritten mogen rijden sinds haar revisie.
Nieuw was de baan van Theo van Wijngaarden. Een rechte baan met standaard behuizing, aan weerszijde voorzien van een klein schaduwstation. Geheel aangekleed afgewerkt reed het materieel hier aangestuurd door middel van tablet.
De stuurstand Silverling van Kiss tijdperk 4.
De nieuwe T14.1 van MBW
We waren bij dat Guillaume dit jaar weer na jaren zijn schippersbrug meegenomen had. Alles was nog verder tot in detail aangekleed en nu met nieuw "geprint" materieel van Jeroen en Sven voorzien.
Edwin had zijn "Ovalen ramer" mee. Geheel nog "los" in elkaar en nog niet helemaal klaar maar het beeld is treffend.
De klinknagels zijn niet geperst maar ge-etst, zeker met de hoeveelheid nagels is dit wel de minst zenuwslopende optie. Het oogt geloofwaardig.
Op de foto is goed de nieuwe lengte van de baan van Job & Job te zien, nu met een mooie ingraving.
Arnhem Velperpoort stond nu voor het eerst in zijn geheel op, totaal 5 modulen
In de verte is te zien dat aan Bahnhof Brake-Lippe, de boog van Egbert, een stukje Duitsland, Enschede van Frank hangt.
Na Frank volgt het station van Vincent met overdwars Rob met s'Gravenhage en aansluitend Joost.
Op de modules van Vincent staat wederom Dieren-Doesburg.